KESTANE BALI

ŞİLE
AĞVA
KESTANE
BALI TÜRKİYE CANIM FEDA

KESTANE BALI SATIŞI

DOĞAL KESTANE BALI 720 CCLİK NET 1 KİLOLUK KAVANOZLARDA 110 TLDİR.5 KİLO VE ÜZERİ ALIMLARDA 10 TL İNDİRİM UYGULANIR.ÜSKÜDAR ÜMRANİYE VE AĞVA YAKIN ÇEVRESNDE UYGUN BİR YERE ELDEN TESLİM EDİLİR. İRTİBAT:0 530 411 10 81 ERDAL TALHA BAŞARAN

9 Mayıs 2011 Pazartesi

PETEK TAKMAK VE KOVANLARIN HAZIRLIĞI


ÇATIDAKİ KATLAR
KENDİ YAPTIĞIM KOVANLARDAN.ÇATI İÇİN ARTAN KERESTELERDEN YAPTIM.TESTERE TÖRPÜ,ISKARPİLE,KESERLE YAPILDI.ELBETTE ASLI GİBİ TAM OLMUYOR ELDEKİ MALZEMEYLE AMA ASIL ÖLÇÜLERİ YAKALAMAYA ÇALIŞTIM.ÇITA BAŞLARININ KONDUĞU KISIM YUKARDA KALMIŞ TABİ BUDA KAT ATINCA SORUN ÇIKARDI.ARI ÇIKACAK KADAR AÇIK KALDI.BİR ORAYA BES SIKIŞTIRDIK SİMDİLİK BÖYLE İDARE EDECEĞİZ.SEZON SONU ÇARESİNE BAKARIM İNŞAALLAH.

BU ENSON YAPTIĞIM KOVAN ELDEKİ MALZEMEYLE EN İYİSİ BU OLDU.MİLİMETRİK OLARAK ASLINA ENYAKIN GÖRÜNTÜ OLARAK EN İYİSİ.TAHTA ARALARINDA BOŞLUK YOK DENECEK KADAR AZ.ZATEN ARI BURALARI PROPOLİLE DOLDURUYOR.BEN BÖYLE YAPTIĞIM KOVANLA KIŞLATTIM SORUN ÇIKMADI ELHAMDÜLİLLAHKAPAĞINI GALVANİZ SAÇLA KAPATTIM. HAVALANDIRMA DELİĞİNİ MATKAPLA ÇÜRÜTEREK AÇTIM.TABAN KISMINADA HAVALANDIRMA AÇTIM.HAVALANDIRMA ÖNEMLİ.MEHMET YÜKSEL TAMAMEN IZGARA KOYMUŞ TABANA.DOĞRUSU BENDE DENEMEYİ DÜŞÜNÜYORUM.MEHMET YÜKSELİ ISRARLA VE MERAKLA TAKİP EDİYORUM.NERDE KALMIŞTIK.TABAN TAHTASINI 8- 10 CM DIŞA ÇIKARAK ÇAKIYORUMKİ ARILAR YORGUN GELDİĞİNDE KONABİLSİN.KOVAN AĞZINA SÜRGÜLÜ KAPI KOYDUM.İSTENİRSE TAMAMEN KAPATILIYOR(TAŞIMA İÇİN)ERKEK ARI GİRMESİN DİYE IZGARALI TARAFI TAKILABİLİYOR VE DARALTILIYOR.ÇOK AMAÇLI KULLANIŞLI.ELLE KOVAN YAPIMINDA EN KOLAY YÖNTEM BU BENCE
BU İLK YAPTIĞIM KOVAN.KAPAKLI YAPMAYA ÇALIMIŞTIM AMA KAPAK BİTÜRLÜ İYİ OLMADI ELDEKİ İMKANLARLA.BU KOVANLA KIŞLATMIŞTIM.BAHARDA DEĞİŞTİRİNCE BU KOVANIN KAPAĞINI SÖKTÜM VE ÖNÜNE UÇUŞ TAHTASI ÇAKTIM.DAHA SORUNSUZ OLDU BENCE.BUNUN KAPAĞINA BRANDAYI İKİ KAT YAPARAK ÇAKMIŞTIM.ELİMDE GALVANİZ SAC YOKTU O ZAMAN.YAPTIM KOVANLARA MUTLAKA HAVALANDIRMASINI YAPTIM.KULPLARINI TAKTIM.SATILAN KOVANLARIN BAZILARINA Bİ BAKIYORSUN NE KULBU VAR NEDE TABAN HAVALARDIRMASI.SİZCEDE BENİM YATIĞIM BU TİP KOVANLARDAN DAHA SAĞLIKLI DEĞİLMİ?

ÇERÇEVELERE PETEK TAKMAK İÇİN KENDİ ELİMLE YAPTIĞIM ALET.BİRAZ TEFERRUATLI.ÜST UÇLARDAN 5V,9V,12V,15V,18V,24V DC VOLTAJ ALABİLİYORSUN.ALT UÇTANDA 14.5 V AC ALIYORSUN TABİ YÜKTE 12 V GİBİ OLUYOR.BU UCU PETEK TAKMADA KULLANIYORUM.ACİZANE TAVSİYEM.KARAKÖYDEN 12V ÇIKIŞLI GÜÇLÜ BİR TRAFO,İÇİNE KOYMAK İÇİN KUTUSU ALIN.KENDİNİZ YAPIN DAHA UCUZA GELİR.80-100 TL VERMEYE DEĞMEZ.
KAPAK İÇİN GALVANİZ SAC VE HAVALANDIRMA İÇİN IZGARA TELİ

ÇOK AMAÇLI ÇİVİ VİDA ÇEŞİTLERİ

ÇEŞİTLİ MALZEME
KOVAN YAPIMINDA KULLANDIĞIM,ÇATI YAPIMINDAN KALAN KERESTELER

AKŞAM ALDIĞIM ÇITALARA TEL TAKTIM.İKİ BAŞINA VİDA TAKTIMKİ TELİ GERMEDE FAYDALI OLSUN.ANCAK BURDA DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN VİDALARIN ÇITADA SIFIR GİBİ OLMASI.EĞER YÜKSEK ATARSA KOVANA KOYARKEN TAKILIP SIKINTI ÇIKARIYOR.ÖNCEKİ YAPTIKLARIMDAN BUNU TECRÜBE ETTİM.

AKŞAM HAVA İYİCE SOĞUDU.GUZİNENİN BAŞINDADA İYİ OLDU.
PETEKLERİ TAKTIM

TARİH RESİMLER YANLIŞ ÇIKMIŞ7-5-2011 OLMALIYDI. MAKİNADA TERS HAFIZAYA ALINMIŞ.SONUNDA PETEKLERİ BİTİRDİK.ÖNCEKİLERLE BİRLİKTE YETER İNŞAALLAH DİYELİM.SAATTE EPEY GEÇ OLDU.YARIN OLA HAYROLA.